4C של יהלומים – צבע, חיתוך, קראט וניקיון

במאמר הבא, ננסה לתמצת למינימום את התכונות השונות של היהלום, לטובת הקלה על קונה היהלום החדש.

צבע היהלום

כשאנחנו מדברים על דרגת צבע ביהלומים, אנחנו מתכוונים לרמת סטיית גוון הצבע של היהלום מלבן בוהק (למעשה הלבן ביותר משמע צבע שקוף כמו מים).

קשה מאוד להבחין בהבדל הדק בין הצבעים הסמוכים. כשבוחנים את דרגת הצבע של יהלום, מומלץ להעזר ביהלום שכבר עבר דירוג (בדרך כלל מדורג גבוה בסולם הצבעים – E,G,I,J) לצורך השוואה טובה. כמו כן, סביבת תאורה מבוקרת מועילה לדיוק הערכת הצבע. חשוב ביותר: בדיקת דירוג הצבע של היהלום נעשית באופן המדויק ביותר כשהיהלום לא משובץ בתכשיט.

דירוג ניקיון היהלום

למרות הדעה הרווחת, רוב היהלומים אינם מושלמים וכוללים לכלוכים, פגמים קלים, סדקים זעירים ובועות אוויר מיקרוסקופיות שנוצרו עם הזמן. רמת ניקיון היהלום מתייחס לכמה נקי היהלום מהפגמים הללו, או במילים אחרות, כמה מושלם הוא בגופו. ככל שהיהלום נקי יותר, כך המחיר יקר יותר. מד הניקיון הומצא על מנת לאפשר דירוג אוניברסלי של פגמים ביהלומים.

בקישור הבא, תוכלו למצוא כלי מעולה להמחשת דרגת ניקיון יהלומים – לחץ כאן. בעזרת הכלי, תוכלו להבין פחות או יותר איך נראה יהלום נקי לעומת מלוכלך תחת הזכוכית המגדלת של היהלומן.. או מה שנקרא: "לופה".

דירוג משקל קראט היהלום

יהלומים נמדדים לפי משקל קראט., לא גודל. זוג יהלומים בעלי משקל קראט זהה עשויים לכלול הבדלי מילימטרים כיוון שיהלום הוא תלת מימדי משמע אורך, רוחב, ועומק.

צורות יהלומים

עבור רוב האנשים, המילה 'יהלום' מעלה תמונה של אבן נוצצת ועגולה קלאסית. הודות וכך המצב, רוב הסיכויים שאם תבחרו ביהלום העגול והקלאסי, תזכו לפליאה והבעת הפנים השמחות שחיפשתם. מנגד, תוכלו לבחור בין שלל הצורות המיוחדות שיש לשוק הזה להציע, שבאופן כללי נקראים 'פנסי', או באנגלית: 'Fancy cuts'.

הצורה אינה משפיעה על איכות האבן. במידה והיהלום חתוך בצורה טובה, הברק והערך יחיזקו מעמד לא משנה מה. צורת גביש היהלום הגולמי בדרך כלל מכתיבה את צורת האבן החתוכה. כל גבישי הגלם עוברים בדיקת מעבדה יסודית למיקסום נתוני הצורה, הברק, "האש" והמשקל. עם זאת, חיתוך הפסטות (דפנות היהלום) משתנה מאבן לאבן, מה שגורם לשוני בסינוני האור שעובר דרך היהלום. כמו כן, עיצובים שונים של תכשיטים יתאימו לצורות ספציפיות של יהלומים.

חיתוך היהלום

חיתוך היהלום והפרופורציות שלו חשובים ביותר בתעשיית היהלומים והסחר בתכשיטים. "האש" (משמע המגוון והריכוז של הצבעים שנפלטים מהיהלום) והזוהר (הניצוץ של היהלום) תלויים ישירות בפרופורציות והחיתוך הנכונים של היהלום. השגת פרופורציות "השולחן" והעומק האופטימליות חיוניות בעולם היהלומים.

בכל שאלה מקצועית, או לקביעת פגישה בבורסה ליהלומים רמת גן, צרו עימנו קשר, אפולו תכשיטים.

תגיות:

הצעת נישואיןטבעות אירוסיןהצעות נישואיןיהלום שחורטבעות אירוסין זולותטבעות יהלומיםטבעות אירוסין מעוצבותרעיונות להצעת נישואיןטבעות אירוסין מיוחדותטבעת אירוסיןטבעת יהלומיםטבעת יהלוםטבעות אירוסין בורסהטבעות אירוסין זהב צהובטבעות אירוסין יהלוםטבעות יהלומים מעוצבותטבעות יהלוםטבעות אירוסין וינטאג'טבעות אירוסין זהב לבןטבעות אירוסין עדינות.

מאמרים נוספים:

טיפ למכירת יהלום

אם מסיבה כלשהי החלטתם למכור יהלום שברשותכם, אתם עשויים לגלות שלקנות יהלום זה דבר אחד, אבל למכור אותו זה דבר שונה לחלוטין.. המשך לקרוא.

טיפים למציאת טבעת האירוסין המושלמת

זקוקים לעזרה בחיפוש טבעת האירוסין המושלמת? הטיפים הבאים עשויים לעזור לכם למצוא אותה, ואולי אף לספק לכם השראה לחיפוש הטבעת שמכילה את היהלום שמבטא את הרגשות שלכם באופן מלא.. המשך לקרוא.

טיפ קצר למכירת יהלום שברשותך

אף על פי שרובנו מקשרים יהלומים עם אירוסין ותכשיטים שאולי יעברו במשפחה לדורות, תמיד ייתכנו מצבים בהם נאלץ למכור את היהלומים לנו. למשל, ייתכן תרחיש שמצבנו הכלכלי מאלץ אותנו לעשות כן. או במקרה המצער שמערכת היחסים עם בן או בת הזוג הופכים מרים ומגיעים לסיום, ייתכן ונרצה להיפטר מפריטים שעשויים לעורר בנו רגשות מן העבר.. המשך לקרוא.

מהו המרכיב החשוב ביותר בקניית יהלום?

ניקיון היהלום נחשב לאחד המרכיבים החשובים ביותר לשקול בקניית תכשיטי יהלומים. עם זאת, קניית יהלום באיכות גבוהה עשויה להוות אתגר לא קטן, במיוחד אם אתה לא יודע הרבה עליהם.. המשך לקרוא.

חברתי

פייסבוק | יוטיוב | טוויטר | לינקדאין

כתיבת תגובה